• Lenteweg 11
  • 7532 RVEnschede
  • Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Zo maak je jouw kantoorinrichting BHV-proof

Het is van groot belang dat er op je kantoor ten alle tijde een BHV’er ter plekke is. Naast de aanwezigheid van een BHV’er is het ook belangrijk dat jouw kantoorinrichting BHV-proof is. De BHV’er moet uiteraard weten hoe zij of hij moet handelen, maar ook weten waar alle middelen liggen. Hoe richt je je kantoor op een geschikte manier in voor BHV? Dat lees je hier!

Waarom is BHV belangrijk?

Als er veel mensen in je kantoorpand aanwezig zijn, dan het noodzakelijk om ook een BHV’er ter plekke te hebben. Zo kan de BHV’er te hulp schieten wanneer er een ongeluk gebeurt op de werkvloer, de bedrijfshulpverlener weet dan precies hoe hij of zij moet handelen. De BHV’er zorgt er dus voor een vergrote veiligheid in je bedrijfspand. Het is daarom jouw taak als werkgever om de kantoorinrichting op orde te hebben, zodat de BHV’er goed zijn werk uit kan voeren in geval van nood. Lees hieronder verder om erachter te komen hoe je je kantoorinrichting aanpast voor bedrijfshulpverlening.

Juiste voorzieningen

Het belangrijkste is dat je de juiste voorzieningen in je kantoorinrichting verwerkt hebt. Hieronder vallen: Blusdekens, verbandtrommels en een hesje met BHV opdruk. Hiernaast is het belangrijk dat de BHV’er deze voorzieningen ook weet te vinden in je kantoorpand, maak dit daarom duidelijk aan alle werknemers. Zorg ervoor dat deze voorzieningen dus niet verstopt zitten in je kantoorinrichting, maar op een centrale en snel te bereiken plek.

Voorkom verhindering

In vorige blogs hebben we jullie talloze tips gegeven waarmee je je kantoorinrichting een stuk gezelliger en aangenamer maakt. Zorg er echter wel voor dat deze toevoegingen geen obstakel gaan vormen voor BHV’ers wanneer er nood aan de man is. Zorg er dus voor dat je het opgeruimd en ordelijk houdt en laat geen accessoires op de vloer rondzwerven.

Bedrijfshulpverlening app

Nu we jullie alle tips hebben gegeven op het gebied van kantoorinrichting hebben we nog een laatste tip die je kunt toepassen die niet met je kantoorinrichting te maken heeft, maar wél erg waardevol kan zijn. Als laatste tip is het namelijk nog een optie om een bedrijfshulpverlening app te installeren. Zo kun je altijd zien welke BHV’ers er aanwezig zijn op kantoor en waar zij zich bevinden. Zo zorg je ervoor dat de BHV’er niet te laat is bij een ongeval.

Wij creëren de perfecte ruimte voor je

Laten we het hebben over jouw ideeën. Wij zijn veelzijdig inzetbaar met op elke discipline een expert en een planning die wendbaar is en snel schakelt. Bij ABRO krijg je één centrale aanspreekpartner voor je complete project, zodat jij niet hoeft te schakelen met tal van leveranciers.